Haku: Osviitta-lehteen haetaan uusia tekijöitä

Osviitta on neljä kertaa vuodessa ilmestyvä työnohjauksen ammattilehti, joka palvelee sekä työnohjaajia että muita työelämän kehittämisestä kiinnostuneita lukijoita. Osviitta on STOryn jäsenlehti, jota voi myös tilata. Sen painos on noin 3000 kpl.

Osviitan tekemisestä vastaavat päätoimittajan ja editoivan toimittajan/toimitussihteerin lisäksi 4–6 toimituskunnan jäsentä.

Haemme editoivaa toimittajaa ja täydennystä toimituskuntaan kaudelle 2024-2025.
Toimituskunnan toimikaudet ovat kaksivuotisia ja toimikausia voi olla peräkkäin useampia.

Haku 1: Osviitan editoiva toimittaja

Osviitan editoiva toimittaja suunnittelee ja toteuttaa paperilehden ja verkkoaineistojen sisällölliset ja visuaaliset kokonaisuudet yhdessä päätoimittajan ja graafikon kanssa. Hän osallistuu vastuuroolissa toimituskunnan työskentelyyn, editoi ja oikolukee tekstejä sekä toimittaa lehden aineiston kirjapainoon ja hankkii mahdollisuuksien mukaan ilmoituksia. Tehtäviin kuuluu myös STOryn blogitekstien editointia ja laittamista verkkosivulle.

Työnohjaukseen ja työelämän tutkimukseen perehtyminen on eduksi. Kokemus lehden toimittamisesta on vahvasti suositeltavaa. Editoivan toimittajan on mahdollista perehtyä tehtävään seuraamalla lehden tekoprosessia ennen astumistaan tehtävään.

Editoivalle toimittajalle maksetaan palkkio per toimitettu lehti.

Haku 2: 1-2 jäsentä Osviitan toimituskuntaan

Toimituskunnan jäsenet ovat yhdistykseen kuuluvia työnohjaajia, ja he edustavat monipuolista työnohjaukseen liittyvää asiantuntemusta. Tehtävä edellyttää aktiivista osallistumista toimituskunnan työskentelyyn ja kiinnostusta erilaisten tekstien kirjoittamiseen. Arvostamme työnohjauskokemuksesta tai työelämän tutkimuksesta kertynyttä osaamista. Kokemus lehtijuttujen tai verkkotekstien kirjoittamisesta sekä taito kirjoittaa myös ruotsin kielellä katsotaan eduksi.

Toimituskunnan jäsenen tehtävä on STOryn vapaaehtoistyötä. Toimituskuntatyöstä maksetaan palkkio/ilmestynyt lehti. Lisäksi matkakulut korvataan yhdistyksen kuluohjeistuksen mukaan.

Hakemus

Odotamme sinulta napakkaa hakemusta. Perustele siinä lyhyesti, miksi haet aktiiviseksi Osviitan toimituskunnan jäseneksi tai editoivaksi toimittajaksi. Kerro myös näkemyksistäsi, millaisia lukijoiden tarpeita Osviitan sisällön tulisi mielestäsi palvella. Arvostamme myös mahdollisia juttunäytteitä.

Lähetä hakemuksesi viimeistään sunnuntaina 29.10.2023 mennessä osoitteeseen info@suomentyonohjaajat.fi . Kirjoita viestin aihekenttään ”Osviitan haku”.

Lisätietoja antavat:

Osviitan päätoimittaja Riikka Pohjola, paatoimittaja.osviitta@suomentyonohjaajat.fi
STOryn toiminnanjohtaja Tuula Penttilä tuula.penttila@suomentyönohjaajat.fi